Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3875
Назва: | Деякі проблеми створення і використання голограми людини: правові новели та сучасні цифрові технології суспільства |
Інші назви: | Some problems of creation and use of the holograms: legal issues and modern digital technologies |
Автори: | Коваль, О. М. Koval, O. М. |
Ключові слова: | голограма голографічна реплікація право особистості об’єкти інтелектуальної власності авторське право суміжні права hologram holographic replication right of publicity intellectual property objects copyright trademark |
Дата публікації: | 19-лют-2020 |
Видавництво: | Університет митної справи та фінансів |
Бібліографічний опис: | Коваль О. М. Деякі проблеми створення і використання голограми людини: правові новели та сучасні цифрові технології суспільства / О. М. Коваль // Правова позиція. – 2019. - № 4 (25). - С. 107 – 113 |
Серія/номер: | Правова позиція;2019. - № 4 (25) |
Короткий огляд (реферат): | У наш час стрімкого розвитку цифрових технологій, голограми померлих співаків та віртуальні люди вже не є чимось надзвичайним. Неспинна цифрова еволюція суспільства породжує нові правові явища та вимагає змін чинних та застарілих норм законодавства. Однак виникає логічне питання, кому належать майнові права на створені або виконанні голограмами літературні та аудіовізуальні твори? Родичам померлого, компаніям-власникам голограми, великим рекординговим компаніям? У статті автор буде використовувати лише іноземні англомовні джерела, адже проблематика є унікальною та в цілому мало розробленою. Сучасна технологія дозволяє голографічно відтворити мертвого виконавця в цифровій формі, така копія може виконати відомі твори чи заспівати нові оригінальні та невідомі пісні. Виступ голограми Тупака Шакура у квітні 2012 року став найвідомішим прикладом, втіленням ідеї повернення померлих музикантів, знаменитостей та інших публічних особистостей. З технічної точки зору, цей вступ – голографічна ілюзія, однак справжні голограми дійсно існують і часто використовуються в нашому повсякденному житті: у значках, грошах, посвідченнях особи. Голографічне зображення – це запис на двовимірній поверхні певного зображення (інформації) за допомогою відповідних середніх та сильних лазерів. Фундаментальні технічні відмінності між голограмами та голографічними ілюзіями для споживача не мають жодного значення, ефект трьохвимірності зображення здається ідентичним. Тому в цій статті автор буде розглядати ці технології разом. Голографічні виступи породили ряд правових колізій та поставили перед вченими всього світу цікаві питання з приводу ймовірного порушення інтелектуальної власності та права особистості, що захищає ім’я, подобу, голос і маньєризм публічної особи. Незрозуміло також, які правові засоби захисту інтелектуальної власності померлого можна застосувати, щоб оскаржити створення та використання голограм. Можливо, голограма – це новий та унікальний об’єкт, ще потребує обов’язкового закріплення на законодавчому рівні? У статті автор зосередить увагу на питаннях права інтелектуальної власності, порушених використанням голограм та голографічних виступів людей. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3875 |
ISSN: | 2521-6473 |
Розташовується у зібраннях: | 2019/4(25) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
15 Коваль О. М..pdf | електронне видання | 347,42 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.