Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4303
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПилипишин, П. Б.-
dc.contributor.authorPylypyshyn, P. B.-
dc.date.accessioned2021-04-28T13:58:21Z-
dc.date.available2021-04-28T13:58:21Z-
dc.date.issued2021-04-28-
dc.identifier.citationПилипишин П. Б. Індивідуалістичні інтенції у філософії права Томаса Гоббса / П. Б. Пилипишин // Правова позиція. - 2021. - № 1 (30). – С. 18 – 21uk_UA
dc.identifier.issn2521-6473-
dc.identifier.urihttp://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4303-
dc.description.abstractУ статті розкрито індивідуалістичні тенденції через філософсько-правову характеристику ідей Т. Гоббса, який заклав основи сучасного розуміння індивідуалізму через внесок у філософію права розуміння природного стану суспіль- ства й індивіда. Виявлено, що Т. Гоббс убачає в ідеї рівності причину суперництва між людьми, а тому проголошує державу як єдиний раціональний вихід із ситуації, водночас наділяє її фактично необмеженими повноваження. Мислитель спирається на раціоналізм у своїх філософсько-правових поглядах, оскільки підкреслює добровільність людини під час передачі частини своїх природних прав державі. Отже, учинки людини мають бути доброчесними та погоджуватись із розумом. Як уважає мислитель, щоб зрозуміти закони діяльності державного механізму, потрібно почати з вивчення елементарних важелів, тобто з окремих особистостей, людей – «атомів», які становлять цей механізм. Доведено, що даний мислитель був індивідуалістом, оскільки він уважав, що любов до себе – головний чинник у будь-якому акті поведінки людини. Водночас свобода не повинна обмежувати свободу іншої людини, адже головне кредо мислителя «не роби іншому того, щоб не побажав, щоби було зроблено тобі». Т. Гоббс не заперечує індивідуалістичні інтенції особи на незалежність у справі вирішення своєї власної долі, тобто надає інтелектуальну автономію на незалежність рішень, що стосуються людини особисто й ухвалені автономним розумом. Тому мислитель стверджує, що ніхто не може змусити людину думати інакше, аніж так, як їй підказує її власний розум. Т. Гоббс заперечує будь-які авторитарні форми щодо індивідуального благополуччя людини. Як висновок, можна говорити про три основні природні, індивідуалістичні права людини, які випливають із філософії Т. Гоббса, а саме: право індивіда на власне життя і самозбереження, право на інтелектуальну автономію та захист приватного інтересу людини.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПравова позиція;2021. - № 1 (30)-
dc.subjectприродного стану суспільстваuk_UA
dc.subjectправа людиниuk_UA
dc.subjectправо на інтелектуальну автономіюuk_UA
dc.subjectзахист приватного інтересу людиниuk_UA
dc.subjectindividualismuk_UA
dc.subjectatomuk_UA
dc.subjectindividualuk_UA
dc.subjecthumanismuk_UA
dc.subjectEnlightenmentuk_UA
dc.subjectrationalismuk_UA
dc.subjectequalityuk_UA
dc.subjectstateuk_UA
dc.titleІндивідуалістичні інтенції у філософії права Томаса Гоббсаuk_UA
dc.title.alternativeIndividualistic intentions in philosophy of law of Thomas Hobbesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:2021/1(30)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3 Пилипишин П. Б..pdfелектронне видання355,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.